Podczas organizacji różnego rodzaju wydarzeń kulturalnych często zależy nam, aby dotrzeć z informacjami o nich do jak najszerszego grona osób potencjalnie zainteresowanych uczestnictwem. Dlatego też ich organizacja powinna iść w parze z szeroko zakrojoną akcją informacyjną i promującą dane wydarzenie- taką, której zasięg będzie naprawdę duży. Obecnie, coraz częściej do tego celu wykorzystuje się social media, szczególnie jeśli dana instytucja już jest obecna w mediach społecznościowych, ma swoją stronę i regularnie kontaktuje się z odbiorcami. Jeśli natomiast jeszcze takiej strony nie ma- warto w pierwszej kolejności pomyśleć o jej stworzeniu. Obecnie, media społecznościowe grają naprawdę ogromną rolę i są często wykorzystywanym kanałem komunikacji i promocji.
Media społecznościowe i promocja wydarzeń kulturalnych
Samo prowadzenie mediów społecznościowych powinno przyjąć formę profesjonalnej kampanii, która zostanie ujęta w konkretne ramy czasowe i która będzie już od samego początku posiadała zdefiniowane cele. Akcję promocyjną najlepiej zacząć od przygotowania szczegółowego projektu, gdzie rozpisana zostanie cała strategia działania i gdzie znajdą się konkretne zadania, jakie trzeba będzie zrealizować. Warto mieć świadomość, że konieczny będzie też solidny budżet kampanii, gdyż oprócz nakładów dla agencji realizującej kampanię, być może trzeba będzie skorzystać z możliwości dodatkowego promowania postów po to, aby móc dotrzeć do szerszego grona odbiorców i tym samym zwiększać zasięgi generowanych treści. Kampania na Facebooku powinna być tak prowadzona, aby odbiorcy mogli śledzić przygotowania do wydarzenia i aby mogli być na bieżąco informowani o wszystkich wydarzeniach towarzyszących. Można pomyśleć także o zorganizowaniu dodatkowego konkursu, który sprawi, że zainteresowanie eventem będzie jeszcze większe.
Czy warto promować się także na Instagramie?
Mówiąc o promocji w mediach społecznościowych mamy bardzo często na myśli Facebooka. Tymczasem, ciekawą akcję wspomagającą można też dodatkowo zaaranżować na portalu Instagram, pamiętając oczywiście o specyfice tego miejsca, a więc o tym, że najważniejsze są tutaj fotografie i grafiki. Ciekawe zdjęcia sprawiają, że wydarzenie może trafić do zupełnie innych grup odbiorców, którzy również mogą być zainteresowani eventem. Tak samo jak na Facebooku, istnieje możliwość płatnego promowania konkretnych postów, co pozwala na zwiększanie popularności konta, a także pozwala uzyskać większe zasięgi. Wiedząc już, że reklama w mediach społecznościowych na pewno się przyda- także i po to, aby nawiązać kontakt bezpośredni z odbiorcami i dać im możliwość wypowiedzi- trzeba jeszcze zaplanować ją z odpowiednim wyprzedzeniem i zorientować się, kto może się zająć zaprojektowaniem kampanii i wcieleniem jej w życie. Dobra agencja reklamowa- taka jak chociażby agencja social media brandbay.pl– będzie w stanie doradzić nam, z jakim budżetem wystartować i jakie kroki podjąć w pierwszej kolejności.